sâmbătă, 19 februarie 2011

Anna cu ochii verzi

Inainte de toate, vreau sa va spun ceva. Pana acum ceva timp nu ii credeam pe cei care spuneau ca au citit carti, dar ca nu au timp sa le recenzeze. Uite ca ma bate Dumnezeu si na ca am patit si eu asta. Am citit Anna cu ochii verzi, in doua volume destul de groase, mi-a luat ceva timp, dar mi-a luat nefiresc de mult timp sa scriu o pagina de word despre ce e vorba acolo. De citit am citit pe unde am apucat (traiasca RATB-ul care mai mult sta decat merge, ca uite asa mai am si eu cand sa lecturez), dar de scris e mai greu, ca asta insemna stat pe loc cu laptopul in brate, gandit fraze coerente la ore de genul asteia la care scriu postul asta, ore la care creierul meu nu prea mai vrea sa coopereze la parametri normali. Deci daca scriu tampenii, mii de scuze.
Ce-i cu Anna cu ochii verzi? Titlul suna a literatura chic sau nu stiu, ceva pe sectorul carti usoare pentru gagici. N-are nici o legatura, Anna e un personaj care are ochii verzi ce-i drept, dar care nu e deloc superficiala, fashionable sau mai stiu eu cum. Personajul Anna insumeaza caracteristicile a doua personalitati complexe provenind de la mama si de la tata: Maria si Cesare. Pe cei doi ii leaga obsesia de a-si depasi o soarta nu tocmai favorabila si incercarea de a capata demnitate in primul rand si putere si influenta in al doilea rand prin prisma banilor. Nu e vorba de parvenitism, e vorba doar de faptul ca fara bani, esti un nimeni, iti pierzi identitatea, personalitatea, tot. Ca sa vedeti mai bine cele doua ipostaze, sarac versus bogat, cititi romanul cu pricina.

2 comentarii: